Kedai Roti (18sx)

Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk, "Bang, lampu di halaman depan dah terbakartolong ganti yang baru ye".
"Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.
"Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.
"Betulakan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.

"Kalausemuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nantijangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dahkehabisan gas", kata isteri Akob.

"Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

Keranamerasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambungmenonton perlawanan bolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob punpulang kerumah. Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halamanterang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejutapabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapurAkob mendapati tong gas juga penuh.

Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya "Awak minta tolong pada siapa...?".

"Beginibang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halamanrumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumahkita, bertanya kenapa saya menangis. Saya ceritakan segala-galanyakepadanya. Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi denganbersyarat".

"Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur
dengannya".

" Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

"Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!"

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma. KLIK

Subscribe to isuharian


0 Komentar untuk "Kedai Roti (18sx)"
 
Copyright © 2014 Isu Semasa - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info